امروز چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 http://biokade.cloob24.com
0

بیوگرافی بهرام شفیع

بیوگرافی بهرام شفیع

بهرام شفیع (زاده ی 1335، تهران) گزارشگر، مجری و مدیر ورزشی اهل ایران است. نام و چهره ی او با برنامه هفتگی ورزش و مردم که از دهه شصت به این سو از شبکه یک تلویزیون ایران پخش می‌شود، گره خورده است. شفیع همچنین ریاست فدراسیون هاکی ایران را از سال 1384 بر عهده دارد.

زادروز: 1335

محل زندگی: تهران

ملیت: ایرانی

نقش‌های برجسته: اجرای ورزش و مردم

مذهب: شیعه

فرزندان: امیراقبال

زندگی‌

بهرام شفیع در سال 1335 در محله ی پامنار تهران به دنیا آمد. پدر وی کارمند وزارت اقتصاد و دارایی است. دوران ابتدایی را به مدرسه ی برزویه رفت و دوران متوسطه را در دبیرستان علوی تهران گذراند.

وی دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران و مدرک دوره ی ارشد تهیه‌کنندگی و گزارشگری از اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه (ABU)است.

وی از زمان جوانی به گزارشگری علاقه داشت و در دبیرستان و دانشگاه علاوه بر بازی فوتبال به گزارشگری نیز می‌پرداخت و در دوران جوانی بازیکن تیم فوتبال قصر یخ تهران بود.

پس از انقلاب همکاری خود را با سازمان صدا و سیما آغاز کرد و با شرکت در آزمون صدا و سیما در سال 1361 به استخدام رسمی این سازمان درآمد. وی جزو نخستین نسل برنامه‌سازان ورزشی بعد از انقلاب در تلویزیون است.

فعالیت تلویزیونی

ورزش و مردم

وی پس از مدت اندکی از ورود به صدا و سیما همکاری خود را با برنامه ورزش و مردم آغاز کرد و از سال 1364 پس از ممنوع التصویر شدن مجید وارث بنیانگذار برنامه ورزش و مردم اجرای برنامه را برعهده گرفت که تاکنون نیز ادامه دارد. وی هم‌اکنون علاوه بر اجرای برنامه تهیه‌کنندگی آن را نیز انجام می‌دهد.

گزارشگری

وی از همان ابتدا گزارشگری مسابقات فوتبال را نیز انجام می‌داد اما با ورود گزارشگران جدید در دهه ی 70 به تدریج از این فعالیت خود کاست و چند سال قبل با گزارش بازی ایران و کره شمالی برای همیشه آن را کنار گذاشت.

دیگر برنامه‌ها

شفیع هم‌چنین به مناسبت‌های گوناگون ورزشی مانند المپیک و جام جهانی، ویژه برنامه هایی را تهیه می‌کند.

ریاست فدراسیون

از سال 1384 ریاست فدراسیون هاکی ایران را برعهده گرفت و در این مدت تیم ملی هاکی داخل سالن ایران دو بار قهرمانی آسیا را به دست آورده‌است. وی در آذر ماه 1388 با رای‌گیری دوباره در این سمت ابقا شد.

بستری شدن در بیمارستان

او در روز چهارشنبه مورخه 26/4/92 با دست دادن حمله قلبی در بیمارستان خاتم الانبیا تهران بستری شد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه